AI Transformation یا تحول هوش مصنوعی در حوزه علوم رایانش

اولین جلسه پیش از محاکمه پرونده Microsoft-Activision در 3 ژانویه تعیین شد

لوگوی مایکروسافت در گوشی هوشمندی که روی لوگوی نمایش داده شده Activision Blizzard در این تصویر که در 18 ژانویه 2022 گرفته شده است، دیده می شود. رویترز/دادو روویک/تصویر/عکس فایل

واشنگتن، 30 دسامبر (رویترز) – یک قاضی 3 ژانویه را برای اولین جلسه پیش از محاکمه در مورد پرونده دولت بایدن علیه مایکروسافت (MSFT.O) به دلیل پیشنهاد 69 میلیارد دلاری آن برای تصاحب اکتیویژن بلیزارد، سازنده «ندای وظیفه» تعیین کرد. (ATVI.O).

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) که قانون ضد انحصار را اجرا می کند، از قاضی خواست تا معامله را در اوایل ماه جاری مسدود کند، با این استدلال که این ادغام به ایکس باکس مایکروسافت اجازه می دهد تا به بازی های اکتیویژن دسترسی انحصاری داشته باشد و کنسول های نینتندو و پلی استیشن سونی در سردی باقی بماند. .

مایکروسافت مخالفت کرده است که این معامله به نفع گیمرها و شرکت‌های بازی است و پیشنهاد داده است که یک موافقت نامه الزام آور قانونی با FTC امضا کند تا بازی‌های Call of Duty را به رقبای خود از جمله سونی (6758.T) برای یک دهه ارائه دهد.

مایکروسافت این استدلال را در پرونده ای با هدف متقاعد کردن یک قاضی در FTC برای اجازه دادن به معامله مطرح کرد.

این پرونده نشانه ای از اتخاذ رویکرد عضلانی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای اجرای ضد تراست است. اما کارشناسان ضد انحصار می گویند که FTC به دلیل امتیازات داوطلبانه ارائه شده توسط مایکروسافت برای رفع ترس از تسلط بر بازار بازی، با یک نبرد دشوار برای متقاعد کردن قاضی برای جلوگیری از معامله روبرو است.

گزارش توسط الکساندرا آلپر; ویرایش توسط گرانت مک کول

استانداردهای ما: اصول اعتماد تامسون رویترز.

—————

منبع خبر:

https://www.reuters.com/legal/first-pre-trial-hearing-microsoft-activision-case-set-jan-3-2022-12-30/